Vă propun să trecem în revistă 24 de coperți ale unor publicații internaționale, dintr-o selecție, evident, subiectivă și nedreaptă cu atâtea alte creații remarcabile, în care am ținut cont, printre altele, de impactul vizual, forța titlului, subiectul în sine, influența publicației. Iată coperțile anului 2015.
„Das Magazin” (Elveția). „Das Magazin” e un supliment săptămânal al cotidianului de limbă germană „Tagesanzeiger”. Pentru a omagia victimele atentatelor de la Paris, revista a colorat logo-ul publicației în culorile Franței.
„Epoca” (Brazilia). Un titlu antologic, „Ziua care nu s-a terminat”, făcând trimitere la șlagărul omonim, pentru o controversă politică având incalculabile consecințe economice. Directorul de design al publicației se numește Alexandre Lucas.
„Polska” (Polonia). Pur și simplu fără cuvinte. Design de Tomek Bochenski.
„Vanity Fair” (Italia). Coverstory exclusiv cu Brad Pitt și Angelina Jolie pentru ediția italiană a influentei publicații. Foto – Peter Lindbergh, director de creație – Devin Pedzwater.
„Time” (SUA). O ilustrare plastică a războiului împotriva delicateselor suspectate că ar fi nocive. Director de design, D. W. Pine.
„Esquire” (Singapore). Jimmy Fallon pe post de Moș Crăciun în ediția singaporeză a lunarului masculin. Dispunerea titlului și fontul ales fură spectacolul.
„Bloomberg Business Week” (SUA). Ediția europeană ilustrează perfect poluarea care amenință planeta.
„TOP 100” (Ucraina). Prezentarea suplimentului TOP 100 al cotidianului de afaceri „Delo” a fost desemnată Coperta Anului în Ucraina. Art Director, Maksim Zoloiedov.
„Le Nouvel Observateur” (Franța). Cam kitsch după gustul meu, dar un titlu îndrăzneț și un design de mare impact vizual. Art Director: Serge Ricco.
„Paper” (SUA). Revista tipărită care a răvășit Internetul cu posteriorul lui Kim Kardashian.
„Vogue” (Italia). Chipul tinereții, fotografiat și povestit de Mert&Marcus.
„Boston Globe” (SUA). O idee îndrăzneață a suplimentului „Boston Globe Magazine”, designul coperții aparținându-i lui Ryan Huddle.
„Man” (Emiratele Arabe Unite). Chipul comicului american Jon Stewart, recompus din decupaje de presă.
„Esquire” (Spania). Compoziție excepțională cu fizionomia lui Steve Carrell, lipit cu scoci.
„New York Times Magazine” (SUA). Portretul celei mai mari sportive, Serena Williams, în suplimentul celui mai mare ziar din lume.
„Harpers Bazaar” (SUA). Deconstruirea unei imagini iconice cu Liz Taylor, pentru o copertă cu Katy Perry.
„The Guardian Weekend” (Marea Britanie). Portret aparte al lui Jerry Lee Lewis, greu de informație vizuală, cu titluri dispuse în dezordine.
„New York” (SUA). 35 dintre cele 46 de femei care ar fi fost agresate de Bill Cosby au acceptat să-și povestească experiențele. Director de design, Thomas Alberty.
„Cosmopolitan” (Marea Britanie). În realitate, aceasta n-a fost coperta revistei pe luna februarie a ediției britanice, ci un experiment, circulând doar promoțional. Imaginea în care apare un model face trimitere la britanica de origine pakistaneză Shafilea Ahmed, sufocată de părinții săi.
„W” (SUA). Coperta cu Bradley Cooper e doar una dintre multiplele fotografii realizate pentru același număr.
„New Yorker” (SUA). Inconfundabila linie a prestigioasei publicații americane, înfățișându-l pe cel mai controversat potențial candidat la președinția SUA, Donald Trump.
„Vogue” (Franța). Cea mai cunoscută strungăreață din lume! Îi mulțumesc prietenului meu Claudiu Șerban pentru sugestia de a include coperta ediției decembrie 2015-ianuarie 2016 în această selecție.
„Andy Warhol’s Interview” (Rusia). Silueta majestuoasă a actriței Jane Fonda.
„Esquire” (SUA). Un număr special dintr-o ediție specială, în care se face referire la dificultățile prin care trec bărbații și femeile din America. Fotografia reface un instantaneu celebru cu John Lennon și Yoko Ono.
BONUS! 40 de coperți care au făcut istorie în ultimele patru decenii