La începutul săptămânii, am vizitat Kievul, descoperind un oraș captivant, viu și foarte frumos. Pentru că nu mai fusesem în Est, aveam destule prejudecăți și mă așteptam să dau de un oraș cenușiu, conformist.

Dimpotrivă, am avut plăcerea să găsesc un conglomerat urban modern, servicii din industria ospitalității la standarde occidentale, vestigii impecabil prezervate sau reconstruite, multă culoare locală.

Piața Independenței, locul celebrului Maidan din capitala Ucrainei

Dar mai presus de toate, oamenii, adaptați la ritmul sacadat al mileniului, dar care găsesc timp și pentru micile bucurii ale vieții, acelea care trebuie savurate în tihnă, fie că e vorba de borșul kievean, fie de un vernisaj într-un hub cultural.

În centrul orașului, aflăm că suntem la 766 kilometri de București

Mă gândeam, în timp ce mă plimbam prin capitala Ucrainei, că turiștii care vor sosi la începutul lunii mai pentru faza finală a concursului Eurovision vor avea aceleași revelații: când se vor plimba prin Maidan, când vor vedea statui închinate unui… nas (al lui Gogol), unui arici ori unui vânător de zestre, când vor intra în restaurante cum n-am văzut (cel puțin în România), când vor privi la plaja de pe malul Niprului, când vor vizita parcul educativ în care copiii învață cum să evite corpuția sau când vor pleca într-o călătorie spre centrul Pământului, căci la Kiev se găsește cea mai adâncă stație de metrou (nu am fost în stația Arsenalului, ci doar în Poarta de Aur, dar mi-am făcut o idee!)

Cum am vizitat Kievul chirilicelor? Cu ajutorul tehnologiei! Pentru a mă descurca prin oraș, am folosit aplicația Google Translate (e suficient să apropii smartphone-ul de o inscripție cu chirilice și-ți va apărea instantaneu traducerea – extrem de utilă pe stradă, la metrou sau la restaurant etc).

Ceea ce era o inscripție cu carcatere chrilice s-a tranformat instantaneu, cu Google Translate, în numele unui restaurant: Porcul negru :)
Ceea ce era o inscripție cu caractere chrilice s-a tranformat instantaneu, cu Google Translate, în numele unui restaurant: Porcul negru 🙂

Am folosit, de asemenea, Search (varianta cu voce – apeși microfonul, spui ce cauți, în ce limbă vrei și gata!) Google Now, Google Maps, Street View și Google Arts & Culture (mai ales Cardboard), precum și Photos, pentru a strânge toate fotografiile într-un loc sigur.

Una dintre multele poze făcute în Ucraina, într-un parc de distracții. Ai nevoie de funcția de panoramare dacă vrei să vezi și lungul trup al pisicii, nu doar capul!
Una dintre multele poze făcute în Ucraina. Ai nevoie de funcția de panoramare dacă vrei să vezi și lungul trup al pisicii din acest parc de distracții!

Conform Google Fit,  turul pe care l-am făcut prin oraș s-a întins pe distanța a nouă kilometri, pe următorul traseu: Google Ukraine office – Funicular – Mykhailivska square (sediul Google Ucraina, Funicular, Piața Mihail), Desiatynna street – St. Andrew’s Church – Old Kiev Mountain – Landscape Alley – Sofiyska Square – Hedgehog Monument – Golden Gate (Biserica Sfântul Andrei, Muntele Vechiului Kiev, unde se afla un cobzar care cânta la un instrument străvechi „Shape of You” a lui Ed Sheeran, Aleea Panoramei, Piața Sofia, Monumentul Ariciului, Poarta de Aur), Golden Gate metro station -Teatralna metro station – Kreshchatyk Street – Maydan Nezalezhnosti (Independence Square) (stația de metrou Poarta de Aur, stația Teatrului, Strada Kreșciatîk, Piața Independenței – Maidan), Ostannya Barykada Restaurant (restaurantul Ultima Baricadă, aflat în cel mai mare mall subteran, Globus), Kiev-Pechersk Lavra (Caves Monastery) – Microminiatures Museum (Mănăstirea Peșterilor și Muzeul Microminiaturilor).

După tur, am participat la ceremonia voluntarilor de la Eurovision și am cunsocut-o pe celebra cântăreață locală Ruslana, prima câștigătoare a concursului Eurovision din partea Ucrainei.

Alături de celebra cântăreață Ruslana, mărșăluind spre hub-ul unde s-a ținut o conferință de presă
Alături de cunoscuta cântăreață Ruslana, mărșăluind spre hub-ul unde s-a ținut o conferință de presă

Iar seara, i-am cunoscut și pe doi dintre simpaticii prezentatori ai Eurovision 2017 – ca un detaliu, se pregătesc cu scenariștii care lucrează și pentru James Corden, cred că e mai mult decât sugestiv.

Luni seara m-am plimbat prin vechiul cartier Podil (tivul) și n-arăta deloc vechi!
Terasa de la „Kompot”, un lanț de resaurante foarte șic, unde poți bea (și) excelente compoturi
Terasa de la Kompot, un lanț de restaurante foarte șic, unde poți bea (și) excelente compoturi
Acesta e renumitul pui a la Kiev, eu l-am savurat în prima seară, la Kompot
Înainte de această vizită, nu știam că există zbor direct București-Kiev. Faci circa o oră jumătate, de zbor plăcut, cu un avion de mici dimensiuni al unei companii din Ucraina
Înainte de această vizită, nu știam că există zbor direct București-Kiev. Faci circa o oră și jumătate de zbor plăcut, cu un avion de mici dimensiuni al unei companii din Ucraina
Am început ziua de marți cu o scurtă vizită la sediul Google din Ucraina
Am testat realitatea virtuală, urmărind ce filma o dronă care zbura deasupra Kievului
O poză de grup cu amfitrionii noștri de la Google
O poză de grup cu amfitrionii de la Google
Vedere din funicularul kievean
Un oraș străin se cunoaște la pas
Nasul scriitorului Nikolai Gogol (sau al unui personaj de-al său?)
Grupul statuar cunoscut sub numele de „Vânătorul de zestre”
Biserica Sfântul Andrei, o minunăție
Poarta de Aur a orașului Kiev
Ouă pictate de copiii kieveni
În restaurantul Ultima baricadă din mallul subteran Globus, intri doar ghicind parola și apăsând pe mâna care trebuie
Primarul Kievului, celebrul Vitali Kliciko, vorbindu-le voluntarilor de la Eurovision
Primarul Kievului, celebrul Vitali Kliciko (fost campion de box, categoria grea), vorbindu-le voluntarilor de la Eurovision

690A9919

Am vizitat Kievul și nu-mi pare rău decât de faptul că am stat prea puțin!