De obicei, dacă te apuci de făcut ceva pe cont propriu, nu te apuci de predat media. Nu pentru că nu ar fi funny, challenging și cum mai vreți, ci pentru că vorbim aici despre un domeniu creativ, greu, unde trebuie și nițel talent. Cu toate acestea, oameni de calitate în media sunt mai necesari ca oricând. Pentru că ultima perioadă de recesiune a lovit acest domeniu, pentru că Internetul bramburește criteriile de calitate (și pentru orice site se poate scrie orice, nu se mai gândește nimeni să verifice din trei surse o știre sau alte naivități) și pentru că am văzut în ultimii ani o inflație păreriști care au devenit peste noapte analiști media. Este, așadar, un domeniu unde nu te bagi să facă educație decât dacă știi ce spui. Pentru că informația e esențială.

S-a înhămat la această sarcină Liviana Tane, om cu 15 ani de televiziune ca experiență, vreo două burse la CNN și recomandări excepționale. Liviana a lansat stații locale Realitatea TV și a făcut Raport de țară la Digi 24. Ea a adunat în jurul ei câțiva profesioniști excelenți, fiecare pe „felia“ sa de media (print, digital, stilism și imagine, writing essentials) și a pus cap la cap un proiect de educație în media numit THE  NEST PROJECT.

liviana tane

 

THE NEST PROJECT are ambiții mari. Își propune să acopere ceea ce oferta educațională de media nu acoperă azi (nici măcar la facultățile de profil): campanii virale, Internet, elemente de branding și imagine, etc. toate predate de cei care le știu deja foarte bine, pentru că le practică. În cele de mai jos iată câteva propuneri ale celor ce urmează să predea la THE NEST PROJECT.

Ce crezi că e mai important și mai util la meseria ta și merită dat mai departe?

Marian Tănase, trainer make-up: Bucuria de a vedea o clientă dificilă zâmbind larg și luminos în oglindă. Un fotograf, un regizor, un art director, un designer care își comprimă mulțumirea într-un dat din cap scurt dar aprobator. Curiozitatea de a-ți testa limitele profesionale și fizice, tehnicitatea, manualitatea, atunci când primești un job la care ai visat, cu oameni pe care-i consideri semizei. Un like de la „cine trebuie” pentru un machiaj la care ai muncit agonizand ore în șir. Un selfie cu vedeta preferată pe care tocmai ai machiat-o. Durerile de spate, febra musculară și privirea tulbure după o zi de filmare (de 26 de ore!) când adormi chinuit cu trusa de machiaj în brațe. Prima copertă a unei reviste pe care mama a înrămat-o și o păstrează ca pe o relicvă.

Marian Tănase

Simona Calancea, trainer writing essentials : Fix această curiozitate mi se pare cea mai importantă. Dacă informația este transmisă corect, ea nu are rolul de momeală pentru un public care înghite orice și e ușor de manipulat, ci strârnește o curiozitate și dorința de a afla mai multe despre subiectul respectiv. Mi se pare însă la fel de util să știi cum și unde să cauți informații, mai ales astăzi, când oricine are un computer sau un telefon inteligent devine  un ”comunicator”, nu întotdeauna mânat însă de cele mai pure intenții…

simona calancea

Ce vrei să transmiți?

Marian: Tot ce știu și ce urmează să învăț despre machiaj. Respectul pentru o meserie grea, volatilă dar frumoasă.

Simona: Cursul pe care îl organizăm la The Nest – Writing Essentials – nu-și propune să te facă jurnalist peste noapte. Îți promitem, în schimb, că te învățăm să scrii corect un text de presă și îți arătăm cum să-ți captezi cu adevărat audiența, nu doar să-i furi un click. În cele 4 săptămâni de curs afli cum să construiești un interviu memorabil, înveți să recunoști un subiect de prima pagină și deprinzi cele mai eficiente tehnici și trucuri de scriitură. Lucrezi mult, înveți (sperăm) și mai multe, iar la finalul cursului realizezi propriul tău proiect, numai bun de tipar.

Ce crezi că lipsește pe piața media românească de azi ?

Simona: Am fost tentată să răspund rapid „calitatea”, dar nu ar fi chiar adevărat. Există proiecte importante și oameni care merită titlul de jurnalist în accepțiunea pe care eu i-o confer, aceea lipsită de nuanța peiorativă pe care a căpătat-o în ultimii ani. Sunt însă doar mici insule – încercări punctuale de a face lucrurile în alt fel. Cred că lipsește viziunea și că, în schimb, suntem preocupați în exces de ce fac ceilalți, în loc să ne interesăm mai mult de ce producem noi, profesional vorbind – nu cumva altul să fie mai bun și mai deștept decât noi, să aibă o mai mare audiență sau, doamne-ferește, să câștige mai mulți bani decât noi.

Așadar, dacă te interesează cum se scrie eficient pentru mediile digitale sau pentru print (și TV, de ce nu?), ce ingredinte întră într-o campanie virală, dacă vrei să înveți cum se face un machiaj profesional și vrei să afli cum să vorbești elocvent în fața mulțimii… vino la THE NEST.

INFO: 0748 101 422 și AICI.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

10 + 8 =