Jurnalul unui ziarist fără jurnal trece în revistă o festă petrecută când un ziar de referință importă conținut de la un tabloid.

Presa de calitate, aruncată în derizoriu de „cross-promo”-uri

Ziarul „Adevărul”, care a inițiat campania de presă devenită subiect de dezbatere națională privind violul din județul Vaslui, cade în capcana „cross-promo”-urilor.

O informație prezentată pe un ton neutru, pe Homepage-ul „Adevărul”...
O informație prezentată pe un ton neutru, pe Homepage-ul „Adevărul”…

Chiar pe Homepage-ul pe care se găsește, ca subiect principal, condamnarea de astăzi, se află un „barter” din Cancan ce aruncă totul în derizoriu.

... pe același Homepage, o știre preluată, cu riscurile de rigoare, din Cancan
… pe același Homepage, o știre preluată, cu riscurile de rigoare, din Cancan

Știrea din Cancan, unde se pretinde că victima se va mărita cu unul dintre agresori, e o speculație făcută de autorul articolului, și e ilustrată cu fața victimei, care apare astfel, fără nicio măsură grafică de protejare a identității, în „Adevărul”.

O dată pentru totdeauna, astfel de „cross-promo”-uri erodează și bruma de graniță rămasă între presa de calitate și cea colorată. Nici măcar nu trebuie demonstrat că ceea ce se câștigă prin niște vizualizări obținute ieftin se pierde la reputație. Or, în presă, ca și în viață, respectul se câștigă destul de greu și se pierde foarte ușor.

Nu-i mai puțin adevărat că, dacă acele cifre de audiență facile conduc la un rezultat care salvagardează financiar site-ul în sine, nu prea e nimic de făcut deocamdată. Asta nu înseamnă însă că nu trebuie veștejită această practică în sine și deplânsă absența unui model de business viabil al presei de calitate în epoca digitală. http://adevarul.ro/locale/vaslui/zi-decisiva-cei-sapte-violatori-vaslui-judecatorii-anunta-sentinta-pedepse-putea-primi-tinerii-valeni-1_55d0997cf5eaafab2c917eba/index.html

Jeff Bezos a citit „lungul articol” despre Amazon și susține că nu e așa

Ca urmare a investigației din „The New York Times” (detalii AICI), Jeff Bezos, patronul de la Amazon, pretinde că „acesta nu este Amazon-ul pe care îl cunosc și nici nu îi descrie pe Amazonienii grijulii pe care îi știu”. Bezos mai susține că va exista toleranță zero pentru eventualele abateri precum cele semnalate de NYT și că nutrește ferma convingere că dacă ar lucracineva  în asemenea condiții, ar trebui să fie nebun să mai rămână la Amazon. http://www.theguardian.com/technology/2015/aug/17/jeff-bezos-amazon-working-practices. În „Washington Post”, ziarul achiziționat de Jeff Bezos, investigația publicată sâmbătă de „New York Times” e menționată discret, prin intermediul unui reportaj de pe CNN Money. http://money.cnn.com/2015/08/15/technology/amazon-new-york-times/index.html

Documentare Gawker: ce mai e pe Wikipedia?

Site-un neverosmil de popular Gawker publică un articol despre numele de cod primite de președinții americani din partea serviciilor secrete. Ideea e simpatică, dar dacă intri în articol, descoperi că sursa o reprezintă Wikipedia. Practic, jurnalistul de la Gawker a navigat un pic și gata articolul! Presa în vremea Internetului… http://rankings.gawker.com/presidential-secret-service-code-names-ranked-1724050865

Ceva mai penibil n-ai văzut în EVZ!

Rubrica Panorama găzduiește unul dintre cele mai ofensatoare articole apărute în ultima vreme în EVZ. Tonul e de mahala, limbajul – de oameni lipsiți total de educație, iar o femeie – nu contează că vorba despre Mihaela Rădulescu – e jignită în public. E de înțeles că ziarul și-a pus pe frontispiciu din nou bulina, pentru a demonstra revenirea la valorile tabloidale, dar nici în prima perioadă a ziarului nu se scria în asemenea hal. Pur și simplu, nu se cuvine, clar? http://www.evz.ro/cocalari-din-rusia-nu-e-raduleasca-pe-facebook-ceva-mai-penibil-n-ai-vazut.html

Cel mai frecvent ligament licențios, în ZF

Nefericita expresie „fiiCA CEa mare”, care face furori în întreaga presă, și-a găsit un nemeritat loc și în „Ziarul financiar”. Cu atât mai mult era de evitat cu cât articolul poate fi citit integral pe ZF Corporate, unde ai acces doar prin abonament. Or, „fiica cea mare” nu e nici corporate, nici premium! http://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/ioana-sucu-se-apropie-de-un-milion-de-lei-cu-restaurantul-the-library-amplasat-in-curtea-mobexpert-pipera-14677160

Almanahul jurnalistului fără jurnal

Vidografică AFP: cum funcționează printurile 3D

Daily Mail: soț carnivor, păcălit de soție vegetariană

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

three × 5 =