L-am vizitat pe puștiul Kevin Magnussen în bârlogul său din Surrey, la începutul verii, pentru a lua pulsul unui pilot cu un debut ca din pușcă. Cronica e aici:
O clădire ca o farfurie zburătoare, ţâșnind din niște lacuri artificiale, adăpostește, în comitatul englez Surrey, McLaren Technology Centre, sediul companiilor din grupul McLaren, faimos, printre altele, pentru 182 de victorii în Grand Prix-uri de Formula 1.
 Acolo am avut rara oportunitate de a vedea cum se construiește un monopost de Formula 1 și cum lucrează băeţii de înaltă calificare coordonaţi de lasere, într-un spaţiu extrem de ferit de priviri indiscrete (of, course, no pictures!). Tot acolo l-am întâlnit pe un băieţandru – va face 22 de ani la toamnă –blond mai degrabă timid, dar foarte stăpân pe sine. A ieșit pe locul secund în prima sa participare la Formula 1, la cursa de la Australian Grand Prix, marcând istoria auto cu cel mai însemnat rezultat al unui „rookie“ din 1996 încoace, când debutantul Jacques Villeneuve uimea lumea. Instantaneu, lumea l-a comparat cu Lewis Hamilton, ultimul mare debutant de la McLaren în 2007 și campion mondial în sezonul următor. Anul trecut, a fost pilot de rezervă în echipa McLaren Mercedes, iar anul acesta a fost confirmat ca pilot în echipa din care mai face parte cel mai experimentat pilot din „Marele Circ“, Jenson Button – adică „zeul“ pe care îl privea pe când avea 10 ani, pentru ca acum să fie coechipieri. În 2014, a devenit ambasador global al campaniei „Join the Pact“, militând pentru consumul responsabil de alcool.
E Kevin Magnussen, puștiul-minune pe care un grup de ziariști români l-a provocat la o mini-conferinţă de presă, la care danezul a răspuns cu o modestie pe care am dori să o întâlnim și la persoane mult mai puţin celebre!
Kevin, care e cea mai bună parte a faptului că ești „rookie“ în Formula 1?

Și nelipsitul selfie
Și nelipsitul selfie

Kevin Magnussen: Nu cred că pot să identific neapărat ceva special, cu excepţia faptului că totul e nou și provocator, desigur! Pentru orice pilot, a ajunge în Formula 1 e o performanţă remarcabilă, în ceea ce mă privește, m-am pregătit de când mă știu pentru a ajunge aici.
Când te-ai simţit ultima dată mândru că ești danez?
Însăși participarea mea la Formula 1 și posibilitatea de a reprezenta în toată lumea o ţară mică precum Danemarca mă face simt mândru. Îi simt pe toţi danezii alături de mine și sunt mândru că pot să îi fac fericiţi.
Multă lume te compară cu tatăl tău, fost pilot de Formula 1. Cum privește cariera ta?
E extrem de mândru că i-am călcat pe urme și că am ajuns la acest nivel. Mă susţine în tot ceea ce fac. A avut timpul său, al cum a venit al meu.
Care e cel mai flatant lucru care s-a spus despre tine?
Nu știu exact care ar fi cel mai flatant, dar sunt măgulit că sunt considerat potrivit pentru acest job și pentru că am fost acceptat în echipă.
Ai vreun model din Formula 1 sau din lumea sportului, în general?
N-am idoli, însă de la fiecare pilot poţi învăţa ceva, evident, fiecare campion mondial e special prin ceva. Firește, sunt mulţi sportivi care mă inspiră, de la  Michael Jordan și Cristiano Ronaldo până la Zlatan Ibrahimovici și campionii care depășesc orice obstacol.
Câtă vreme toată lumea te întreabă asta, o s-o facem și noi. Ce are atât de special numărul 20?
Nu sunt un tip superstiţios, dacă ăsta e sensul întrebării! Am ales numărul 20 în Formula 1 deoarece cu același număr câștigasem anul trecut în Formula 3.
Care e scopul tău în Formula 1?
Să ajung campion mondial. Mă îndoiesc că se va întâmpla în acest sezon, însă n-am niciun dubiu legat de faptul că voi câștiga cândva titlul!
Cum e colaborarea ta cu Jenson Button?
Jenson e campion mondial, de 14 ani în Formula 1, un veteran, așa că are un cuvânt extrem de greu de spus. De pildă, e foarte apreciat feedback-ul pe care îl dă inginerilor, nu mai vorbesc de modul în care conduce și gestionează o cursă. Am câte ceva de învăţat de la el zilnic, iar mie îmi folosește enorm faptul că sunt la McLaren. Să nu credeţi că îmi spune „fă așa și nu altfel“, ci, pur și simplu, îmbunătăţește performanţele mașinii prin sugestiile sale, ajutând echipa și, firește, pe mine.
În timpul cursei cum e Button?
Acolo nu mai suntem coechipieri, ci rivali și fiecare încearcă să obţină un rezultat cât mai bun, fiecare vrea să ocupe o poziţie cât mai bună și să câștige Grand Prix-ul la care participă.
După interviul din Anglia, am revenit în țară și am fost la un party, ca să demonstrez că am înțeles mesajul: Never drink and drive!
După interviul din Anglia, am revenit în țară și am fost la un party, ca să demonstrez că am înțeles mesajul: Never drink and drive!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

four × three =