Recent, norma mea de huzur culinar a fost bifată la un restaurant distins, unde prestează Chef Sidia Sissoko, care ne-a îmbiat, printre altele, cu pulpă de rață confiatătartar de creveți pe pat de apio, castravete, caju prăjit cu cub de mango sau bărcuțe de andivă cu piersică, fromage de chevre, nuci caramelizate și sos sweet chill

 

Pulpă de rață confiată cu piure de morcov, sos de sfeclă și wasabi

rata Norma

Sunt locuri în acest oraș în care simți o vibrație bună de cum ai pășit înăuntru. Cu siguranță contează amplasarea, în acest caz, faptul că restaurantul se află pe una dintre cele mai distinse străzi din Dorobanți (Theodor Iliescu) contribuind la starea de bine a celui ce ajunge prima oară într-un local ce se bucură de recenzii eminamente pozitive.

Sigur că azi oricine poate face recenzii. Se ia un loc. Se presară termeni ca fine dining, haute cuisine, minimalism, vegan, gourmet. Se adaugă poze făcute cu telefonul și se amestecă totul bine-bine, pentru ca toată lumea să fie mulțumită.

Dar nu toate localurile merită cununi de lauri. Norma by Sidia Sissoko e însă unul pentru care termenii de mai sus chiar au acoperire. Poate că impresia generală are de-a face și cu apariția Chef-ului (nu l-am văzut la Masterchef, am renunțat să mă mai uit la televizor, înțeleg că a făcut o figură frumoasă), un tip simpatic, deschis, aproape mereu emoționat că niște „influencer”-i îi calcă pragul. În mod cert, preparatele sale frizează excelența culinară, fiind expresii ale rafinatei gastronomii franțuzești.

Însuși temutul critic de mâncare Francois Simon de la „Le Figaro”, jurnalistul care îi face pe bucătari să fiarbă și nu-și începe nicio cronică fără să-și fi înmuiat penița în oțet, ar găsi puține de reproșat aici.Mi-l imaginez strecurându-și nasul vigilent în coșul de pâine după ce a rupt o chiflă ca să vadă cât e de coaptă la mijloc. Sau îl văd cu ochii minții pe AA Gill – Adrian pentru prieteni, deși nimeni nu-l suspectează că ar avea – critic la „Suday Times” și „Vanity Fair”, fioros și crâncen în recenzii. Nici el cred că n-ar avea rezerve față de modul în care gătește Sidia. De fapt, în felul în care gândește mâncarea, fiindcă un Chef respectabil o elaborează mental – de fript, fiert și montat în farfurie poate să o facă și un bucătar care n-are ștaif.

„Scanezi” meniul de la Norma și te oprești, preț de câteva clipe, la pieptul de porc crocant – niște cubulețe savant dozate care bucură ochiul și cărora nu ezita să le faci apologia, chit că – o, vai, stomacurile delicate vor protesta – această carne e culpabilizată pentru tot răul culinar posibil.

Vei cere însă o pulpă de rață confiată cu piure de morcov și sos de sfeclă cu câțiva stropi de wasabi. Impactul vizual e puternic și impresionant, căci Sissoko știe se se joace cu antagonismul și complementarul cromatic, parcă vezi în fața ochilor o cutie de creioane colorate. Gustul, la rândul său, e memorabil. Iarăși mă văd nevoit să admit că nu se cuvine să ridici în slăvi produse despre care cultura populară ne bagă pe gât varianta că sunt nesănătoase și îngrașă, dar crocanta piele de rață, rumenită îmbietor, generează artificii ca de Ziua Națională la fiecare furculiță.

Boleroul de ciocolată

12696934_1010505132357954_128444876008952022_o

Închei cu un desert magnific: sufleu de ciocolată cu sos de zmeură și înghețată de vanilie. Îl asemui „Bolero”-ului la Ravel. Toată lumea știe să facă un sufleu așa cum toată lumea știe compoziția lui Ravel. Dar dacă asculți această piesă într-un context fericit, e altfel. Așa e și sufleul de la Norma: lasă-ți lingurița să invite ciocolata la un dans amețitor cu înghețata, îngăduie-le răgazul de a se contopi și vei pleca îndestulat, senin, ușor.

New Kopel Group: tendințe de creștere fără echivoc în economia României

Degustarea de mai sus a fost facilitată de o întâlnire cu presa a lui Hezi Shayb, CEO New Kopel Group România. Pe parcursul întâlnirii, omul de afaceri a anunțat că New Kopel Group,  prima companie de leasing operațional din România și lider pe piața locală auto, a închis primul trimestru în creștere cu 47% a numărului de mașini vândute în primele 3 luni ale anului, de la 81 în 2015, la 119, în 2016. Cifra de afaceri a diviziei de rent a car (Sixt Rent a Car) a crescut cu 16%, iar câștigul mediu pe zi, cu 12%. În același timp, Grupul și-a majorat cu 26% numărul de ore de service vândute în 2016, raportat la perioada similară a anului trecut. Flota diviziei de leasing operațional (Sixt New Kopel Operational Leasing) s-a majorat, la rândul său, cu 36.54%, de la 2.050 de mașini anul trecut, la 2.799 în 2016. Relevant, programul Prima Mașină Second Hand, început în 2015, este epuizat 100%. Totodată, Shayb a prezentat rezultatele unui studiu, realizat pe mai mult de 50 de companii si peste 100 de persoane fizice prin metoda chestionarului, care atestă tendințe de creștere fără echivoc în economia României. Astfel, 62% dintre directorii de companii au declarat că numărul de clienți va crește în 2016. 38% dintre aceștia, cu 4% mai mult decât în 2015, cred că portofoliul de clienți va rămâne stabil. Acești indicatori sunt în consonanță cu rsăpunsurile venite din partea persoanelor fizice care au participat la studiu: 6%, cu 4% mai mult decât anul trecut, cred că nivelul de trai este mult mai bun decât în 2015, 24% declară că este mai bun, iar 50%, că acesta va rămâne la fel ca în 2015.

Hezi Shayb, CEO New Kopel Group România
Hezi Shayb, CEO New Kopel Group România

New Kopel este un grup de companii, lider in industria auto românească. Parte a grupului Shlomo, unul dintre cele mai mari holdinguri din Israel, New Kopel a aparut pe piața din România în 2005, fiind singura companie care ofera, în același timp, servicii de leasing operațional, fleet management și rent-a-car. Anul acesta, New Kopel Group se va concentra pe găsirea de noi oportunități de extindere a Grupului în România.

– Mă găsiți și pe Facebook horiaghibutiu.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 − 2 =