Plictisit de invazia modalităților de expresie de tip tabloid pe Internet – dacă nu cumva de fapt asta e Internetul! – am scris în urmă cu 3 ani un articol în care îmi imaginam cum ar fi dacă până și în magazine ar ajunge aceste „ciupiri” universale gen „Vezi aici, ia de-aici”.

Dar până săptămâna aceasta n-am găsit o mai bună ilustrare decât această caricatură din prestigioasa revistă „New Yorker”.

Aceasta e caricatura despre limbajul tabloidal care se strecoară până și pe ambalajele bunurilor de consum.
Aceasta e caricatura despre limbajul tabloidal care se strecoară până și pe ambalajele bunurilor de consum.

Îi aparține caricaturistului Drew Dernavich și exprimă, într-un desen și în câteva cuvinte, tot ce am vrut eu să scriu acum trei ani.

Caricaturistul Drew Dernavich, fotografiat de InterviewWithInterestingPeoplecom
Caricaturistul Drew Dernavich, fotografiat de InterviewWithInterestingPeoplecom

Iată articolul:

Chiar de la intrarea în magazinul din preajma casei, de unde îmi iau de-o viață cele trebuincioase, mi s-a părut ceva schimbat. Bodyguardul prăvăliei cu autoservire m-a întâmpinat cu următorul mesaj: „Surpriză de proporții. Anunțul de ultimă oră al celui mai mare lanț de supermarketuri“. Atât a zis și s-a făcut nevăzut, aveam să aflu abia după ce colindasem tot magazinul că anunțul era legat de ora de închidere, își prelungiseră oamenii programul și așa aleseseră să comunice. Când să iau căruciorul, m-a izbit un fluturaș agățat de mâner: „Crezi că este un simplu cărucior? Ce se află de fapt în spatele acestui cărucior! Nimeni nu-și dă seama, la prima vedere!“. Avea să mă lămurească, într-un târziu, una dintre casierele trupeșe căreia halatul părea că i-a intrat la apă și se mulase periculos de mult, că în spatele căruciorului era o promoție: fiecare fericit posesor căpăta dreptul de a se așeza primul la coadă.

M-am dus glonț la raionul de băuturi, întrucât așteptam niște musafiri. Sticlele pe care doream să le iau aveau însă următoarea etichetă: „Vinul rosé din care căpitanul tricolorilor a băut în asemenea hal încât a căzut în zăpadă cu tot cu iubită“. Am trecut în viteză și pe lângă baxurile care conțineau „Află singur cât pot să râgâi dacă bei o sticlă de 2,5 litri!“. M-am lăsat păgubaș și m-am dus la dulciuri. Acolo scria mare pe tot raftul: „Mai ții minte napolitanele copilăriei? Vezi cât de mult s-au schimbat și ce gust au acum!“. Dedesubt, altă dandana: „Asemănarea incredibilă dintre acești biscuiți! N-ai să crezi ce fac când dau de lapte!“. Mai departe, răsărea un mesaj scris negru pe galben: „BREAKING NEWS. România sub nămeți. Ia de AICI crema de mâini cu care TOȚI scapă de degerături!“. La raionul cu mici produse de vestimentație, am găsit „Tipurile de chiloți bărbătești care le înnebunesc pe femei“, Maiourile pe care Pepe și Raluca le-au căutat la Milano“, „Bikinii minusculi pe care să-i porți pe marginea piscinei, cu sânii goi!“.

La mâncare, surprize peste surprize: „N-ai să găsești în tot cartierul: carne proaspătă, gata pregătită pentru gătit. Înghiți așa ceva?“, „Cârnați țărănești – dă jos țipla ca să-ți amintești de unde ai plecat!“, „Lapte de consum, din ugere pe care și le-ar dori toate vacile“, „Ulei floarea soarelui. Pune-l în tigaie să te știe tot cartierul când ești acasă!“, „Bagă-n tine pe săturate! Aici găsești alimente sățioase care nu te îngrașă“.

Inutil de precizat, am plecat cu sacoșa goală, spre ieșire, nu înainte de a-l auzi pe paznic: „Cumpărătorul de care râde toată România. Hai înapoi dacă vrei să auzi ce-a pățit ultimul care a plecat fără să ia nimic de la noi!“. N-am zis nimic, poate sunt eu demodat. În tot cazul, îmi displace să fiu tutuit.

  • Mă găsiți și pe pagina de Facebook a blogului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

20 − 12 =