Francezul Yoahm Baroukh, designer și proprietar al extravagantului brand de modă masculină Lords&Fools, s-a aflat azi la București, pentru a participa la evenimentul „Trends&Friends meet Lords&Fools”, o întâlnire a oamenilor interesați de stil, celebrități sau reprezentanți mass-media.
Venirea lui Baroukh fusese inițial programată pe 3 noiembrie, dar, după tragedia din clubul Colectiv, francezul a solicitat amânarea vizitei sale, din respect pentru victime. La două săptămâni de la drama bucureșteană, și Parisul a fost scena unei tragedii, Yoahm Baroukh (în vârstă de 39 de ani) decizând, în cele din urmă, să onoreze invitația de la București, fiindcă, oricât ar suna de banal, viața merge înainte.
Descendentul unei familii din nordul Africii (bunicul lui Yoahm, cel de la care designerul parizian a furat tainele croitoriei, îi îmbrăca pe reprezentanții înaltei societăți din Maroc, Algeria și Tunisia), Yoahm Baroukh mi-a acordat un interviu în exclusivitate înainte de plecarea sa spre București.
Apoi, l-am și cunoscut: designerul Yoahm Baroukh e un tip șarmant, volubil, prietenos. Ca un veritabil parizian, a fost dispus să discute, pe parcursul vizitei-fulger efectuate la București, și despre spaima pe care a simțit-o în weekend, dar și despre sportul atât de drag francezilor, rugby-ul.

Iată interviul original, publicat în premieră pe blogurile Adevărul.
Domnule Baroukh, cât de des rostiți cuvântul „Lords” și cât de des „Fools”?
Să zicem de câte 30 de ori pe zi, în ultimii patru ani?
Când v-ați început cariera, v-ați gândit că ați putea deveni un nume relevant în industria modei?
Chiar deloc! Sunt mulțumit de evoluția brandului și de felul în care s-a dezvoltat, dar sigur încă nu sunt Giorgio Armani!
De când ați început, industria modei s-a schimbat în vreun fel?
Există în continuare nevoie de design frumos, calitate de top, servicii impecabile, prețuri cât mai bune și expunere avantajoasă.
Ce ați moștenit de la bunicul dumneavoastră?
Totul! Bunicul e modelul meu, el reprezintă pentru mine adevăratul croitor, cel ce respectă tradiția. Toată lumea de azi pretinde că se inspiră din trecut, dar nu mulți știu cum era odinioară. În goana după stil din societatea contemporană, se uită ușor de calitate și de tradiție. Ei bine, bunicul meu e exponentul acelei tradiții. Ca să răspund întrebării, bunicul meu m-a învățat cum să aleg cele mai bune haine și să le asortez, cum să le cos, cu ce mașini, ce textile să folosesc și, cel mai important, cum să le dau forma potrivită. Bunicul meu e totul pentru mine!
Știam că soția dumneavoastră vă e „muză” în modă…
De fapt, soția mea e mai mult decât atât, întrucât eu am fost crescut în mod traditional, iar ea este cea conectată la tendințele momentului. Ca să fiu sincer, nu de puține ori, ea este cea care să-mi spună ce să fac și nu văd nimic rău în asta. O bună parte din colecțiile mele sunt validate de ea, așadar, suntem parteneri nu doar în viață, ci și în afaceri.
De ce v-ați dorit propria marcă?
Întrucât familia mea se ocupa cu fabricarea costumelor, a fost logic să lucrez în domeniu. E drept că îmi doream mai mult decât să stau în fabrică alături de unchiul meu, simțeam nevoia unei colecții care să mă reprezinte. Aveam experiența vânzărilor, a distribuției, dar nu era de ajuns pentru mine, astfel încât crearea „Lords&Fools” a fost soluția.
Cum i-ați descrie ce faceți cuiva care știe foarte puține despre modă?
Foarte simplu: fac tot ce depinde de mine pentru a-i îmbrăca pe oameni astfel încât hainele să se potrivească personalității fiecăruia și furnizez produse și pentru omul de afaceri din zilele lucrătoare, și pentru cel ce petrece o sâmbătă seara nebună.
Care sunt trăsăturile esențiale ale produselor dumneavoastră, din perspectiva clienților?
O prezentare potrivită e fundamentală, din acest motiv, suntem foarte atenți cu distribuitorii cu care lucrăm, unde e prezent brandul nostru – în ce magazine, oraș, regiune. Viața unui brand depinde de parteneri.
Ce diferență e între un stilist și un designer?
Cred că e cam același lucru, cu mențiunea că stilistul e designerul unei colecții de modă. Cred că designerii sunt mai des întâlniți în industria mobile sau cea a auto, asta e părerea mea.
Pentru dumneavoastră, ce ar însemna frumusețea?
Eleganță, armonie, poezie.
Ce vă inspiră?
În principal, croitoria londoneză de la sfârșitul secolului XIX și cea de la sfârșitul secolului XX. De asemenea, mă inspiră uniforma militară. Pe vremuri, erau concepute în săptămâni, chiar luni, oamenii nu se grăbeau.
Care e cel mai frumos lucru pe care l-ați proiectat?
În fiecare sezon îmi place modelul curent, dar în această industrie ne plictisim repede de ceea ce realizăm. Pentru mine, cele mai frumaose sunt cele din sezonul anterior, așa cum sper că vor fi și cele din sezonul iarnă 2016 pregătit pentru clienții noștri.
Cine e bărbatul „Lords&Fools”?
Asta e simplu: bărbatul care are încredere și e fericit cu viața pe care o duce. Bărbatul care știe cine e și încotro se îndreaptă. Iar genul acesta de bărbați se găsesc în toată lumea.
Care e cea mai elegantă persoană pe care o cunoașteți?
Îmi plac stilul și atitudinea lui Johnny Depp, e șic, dandy, Rock! Cred că e un „Lords&Fools” perfect.
Cine vă e cel mai apropiat prieten din industria modei?
A, destui cunoscuți sau mai puțin cunoscuți, dar aș zice foarfecele de croitorie și tiparele mele.
Cărui concurent îi purtați cel mai mare respect?
Dolce & Gabbana, care au revenit la linia inițială – mă bucur că au renunțat la extinderea D&G, care era prea orientată spre afacere și nu îndeajuns spre stil.
Cu alte cuvinte, câtă atenție acordați restului industriei de modă?
Sigur că nu ratez alte defilări, dar am propria mea personalitate și propriul meu drum.
Dacă tânărul Yoahm l-ar întâlni pe cel de azi, ce-ar crede despre el?
Bună întrebare. Sper că ar fi fericit și, totodată, sper că l-ar lua drept exemplu!
V-ați dori uneori să aveți o clientelă mai în vârstă?
Chiar deloc, clienții noștri intră în magazine de la 13 ani, întrucât face costume pe măsură pentru cei tineri, până la 77 de ani. Cred că e suficient.
Care e cea mai bună parte a faptului că lucrați în modă?
Târgurile sunt cele mai bune lucruri, pentru că atunci colecțiile sunt gata, întâlnești clienții și le vezi reacțiile. Evident, și petrecerile acelor evenimente sunt cool!
Ce știți despre industria modei din România? Cunoașteți pe cineva de la noi?
Cu excepția Adinei Buzatu (n. a. – Lords&Fools e distribuit în România de magazinele Trends by Adina Buzatu) și a fiicei sale, Sara, nu am contacte în România, dar, credeți-mă, cunosc ce e mai bun. Toate cele bune, madame, vă rog să rămâneți șic.
