Din septembrie, Huffington Post face curățenie în subsolurile ocupate de troli de internet (http://www.huffingtonpost.com/jimmy-soni/why-is-huffpost-ending-an_b_3817979.html) Pentru asanarea comunicării din spațiul public, uriașul agregator de știri și de conținut online a decis să pună capăt postărilor anonime. Motivația e simplă: armata incredibilă de moderatori, 40 la număr (cine își permite atâția din media de la noi? Nimeni!), nu mai face față celor în jur de nouă milioane de comentarii postate anual pe Huffington Post, dintre care, după cum mărturisește editorul, trei sferturi nu văd „lumina zilei“ – fie sunt spam-uri, fie sunt încărcate de otravă. Explicațiile editorului au primit, până când am citit eu articolul, vreo 1.500 de comentarii și vă las plăcerea de a descoperi singuri câte erau semnate cu numele real și câte favorabile!

Din păcate, exemplul nu va face prozeliți, fiindcă nimeni nu-și va asuma, cel puțin la noi, să se descotorosească de traficul generat de ura din subsolurile articolelor. În plus, viclenia postacilor s-a rafinat incredibil, băieții au învățat de multă vreme să păcălească filtrele care barează cuvinte de nefolosit în public. Din modesta mea experiență personal, îmi îngădui să raportez, cu justificată mândrie de blogger, cum am îmblânzit un trol : i-am răspuns, cât se poate de politicos – a se vedea comentariile (http://adevarul.ro/tech/internet/la-inceput-fost-continutul-1_520a3063c7b855ff56d30d70/index.html). Sigur, asta nu e o soluție pe termen lung și la un volum mare de comentarii, dar, în absența variantelor civilizate din jungla planetară numită Internet, poate merită încercat din când în când!

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

11 + eight =